Höst mörkret kommer på oss i rask takt // The autum darkness coming at us at a brisk pace

men vänta lite nu?Är det inte vinter nu? nästa helg är det första advent :) Så härligt :) jag älskar denna tid, Jul mys, julpynt, julmusik, och ljus :) ja! underbar tid. Tog lite bilder innan :) kunde förstås inte låta bli och exprimentera lite med korten efter :) resultat följer nedan :)
Men tänkare som jag är så blir jag lite deppig! Deppig när jag vet att vissa mår dåligt, har ont i sina själar! Kanske inte har någon att dela allt med :( hur mycket skall man tänka på allt detta? jag får mig mer frågor? frågor på hur jag är mot min nästa?
Frågor om varför och hur jag har sårat någon? nej! dessa frågor är tunga! Önsksar att människor kan lära sig att hantera sin sorg och kanske depression, framför allt att kunna få hjälp. Ja det önskar jag!

Undra om jag har tillräckligt med tomtar? Jag behöver inte sätta upp någon julgardin i år, min hänger sedan förra jul :) tro ni jag behöver tvätta den eller bara damma av den? hahahaha
I kväll skall jag verkligen se om jag kan nyttja min vänninas symaskin och sy upp samt sy in lite kläder :) känner mig så pigg på att göra detta!! men jag vet inte vad som händer, när jag går och lägger mig sent sedan kommer jag alltid på att jag inte har gjort mycket av vad jag borde ha gjort??? hehehhe, helt otroligt! men har jag gjort något över huvud taget??? :) strunt i det det är en dag till imorgon!

Har verkligen tänkt på detta med mitt jobb! känner att det verkligen är dags att gå vidare. men jag skall inte ha bråttom! allt få komma som det skall. Men om man hänger med till nyår och 2016 bariären :) ja då skall jag veta vad jag skall göra. så är det.
Kanke skall hänga tvätt, rensa för små kläder och ge bort, det låter som en bra idé. Tycker om att kunna återanvända och ge bort. Det fyller min själ. Ja det gör det :)
Då så efter 5 koppar kaffe kanske det är dags att börja :)
men snälla någon!
nu kom jag på hur många idéer jag har för kvällen?? inte undra på att man inte utför något??? hahahha blev snurrig bara jag läst vad jag skrivit ???? kanske får hålla med min vännina?? om någon boktavskombination syndrom?? hmmmm

Hörs snart igen :)
Undra om jag skall färga håret med?

 

but wait a minute? Is it not winter now? next weekend is the first Advent :) So beautiful :) I love this time, Christmas cuttle, Christmas decorations, Christmas music, and candles, christmas joy:) Yes! wonderful time. Took some pictures before :) could not help, to experiment with the pictures after :) result follows :)
But the thinker that I am, I get a little depressed! The Blues when I know that some feel sick, have pain in their souls! May not have someone to share it all with :( how muchshould I think of all this? It gets me more questions? Questions on how I act against my neighbor / freind?
Questions about why and how I have hurt someone? No! these questions are heavy! wish that people can learn to deal with their grief and perhaps depression, especially to be able to get help. Yes that is what, I wish!

Wonder if I have enough gnomes? I do not need to put up any christmas curtin this year, my have been up since last christmas :) Do you think I need to wash it or just dust it? hahahaha
Tonight I really see if I can use my friends sewing machine and sew things and sew some clothes :) feel so alert on doing this !! but I do not know what happens when I go to bed late, then I will always se that I have not done much of what I should have done ??? hehehhe, incredible! but I have done nothing at all ??? :) Never mind, it is a day to tomorrow!

Really have thought of this about my job! know that it really is time to move on. but I shall not be in a hurry! all come as it should. But if you are around the New Year and 2016 limit :) yes then I know what I shall do. that's how it is.
Maybe I should hang laundry, sort the small clothes and give away, it sounds like a good idea. Likes to reuse and share. It fills my soul. Yes it does :)
Well so after 5 cups of coffee, maybe it's time to start :)
but please!
Now I remembered how many ideas I have for the evening ?? no wonder I do not perform any ??? hahahha became dizzy just I read what I wrote ???? maybe I might listen to my female friend ?? if I maybe have some odd syndromes ?? hmmmm

Talk to you soon :)
Wonder if I should dye my hair?

 
Atwo drops become one
 
One tear that can become blod of sadness
 
 I like a like a little diffuse pictures on persons:)
 
In color OR ?
 
OR black and white
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Take it easy :) nice pictures :)

Kommentera här: