Red eggs // Röda ägg // κόκκινα αυγά και τζουρεκι

Då har jag bakat påsk flätan :) hmm eller hur heter det ? den får heta så:) målat ägg med. Jag gör bara röda nu i några år. Tredje året kom jag på nu. Ja det blev fint:) nu skall jag sätta mig ner och göra dolmades :) vindruvsblad dolmar med ris och massa lök :) plus lite till och massa citron ååå vad gott!! Men jag får smaka på lördag. Det skall bli kul !! jag smakar inte på något nästan jag lagat nu i 2 veckor :) alla lever i familjen ännu iallafall haaaa:)
Undra hur magen kommer att må när jag börja äta av allt igen? Heee jag vill nog inte tänka på det!

Trevlig kväll

So I baked Easter braid :) hmm , or what 's the word? it getto be this one :) painted eggs to . I only do red now a few years. The third year I came on now. Yes it look good  :) Now I sit down and make dolmades :) grape leef dolmar syou know stuffef) with rice and onions bunch :) plus a lot of lemon and  ather small things !! But I will eat them on Saturday. It should be fun !! I do not taste anything I cook   almost now for 2 weeks :) all live in the family yet anyways haaaa :)
Wonder how my stomach will feel when I start eating everything again? Heee I really do not want to think about it !

Pleasant evening
 
 
 
 

Kommentera här: