Γεμιστα :) Maten är färdig // the food is ready :)

Nu är maten färdig :)  men ännu kan vi inte äta :) måste göra rent i köket! ! Kaos! ! Hahaha.  Galaktoboureko I ugnen det tar vi sen.
 
Dinner is ready :) but we can't eat yet :) kitchen is a bug caos :) hahaha.  The galaktoboureko is also in the owen.  Show you later :)
 
 Done :) 
 
What we need and little what to do :)
 
Okey here we go :) make the minced meet :)
 
För 12 till 14 medelstoratomater och paprika :
Ungefär750 gr malet
kalv jag tog blandfärs idag
3 medelstora lökar
2 dl ris
1/2 kopp olivolja ( beroende på om det malda köttet är magert eller vanlig)
Persilja hackad ( ca ¾ kopp ej
nedtryckt)
2-3 kvistar färsk mynta eller 1 tsk torkad
salt
svartpeppar, cayennepeppar 
Valfria 2-3 potatis jag tar morötter med. Det lägger jag runt bland tomater och paprikor

Gör klart köttfärsen
Gröp ur grönsakerna
De som gröp ur tomaterna slår jag i blender med salt peppar lite mynta och rör i köttfärsen.

Medans jag fyller grönsaker kokar jag upp en tetrapack tomat  (passerat) + 1 liter vatten med 2 buljonger  (kött) + basilika.  Detta häller jag över i pannan innan det åker i ugnen.
200 grader min mat var inne i 1.5 timme kanske lite till. Potatisen fick bestämma :) när det fått  färg täcker du över med folie tills det är färdigt :)
 
1.5 timma till 2.  200 grader 
 1.5 to 2 hours. 390 farenheit 
 
For 12 to 14 medium tomatoes and peppers :
Approximately 750 gr minced
calf, I took mixed pork and beef.
3 medium onions
2 dl rice 
1/2 cup of olive oil (depending on whether the ground meat is lean or regular )
Parsley chopped (about ¾ cup not
pressed)
2-3 sprigs fresh mint or 1 teaspoon dried
salt
pepper
Cayenne pepper
Optional 2-3 potato I take carots to, laying them around the tomatoe and peppers.

Prepare minced meat
Scoop out the vegetables
What you scoop of the tomatoes I beat in the blender with salt pepper a little mint and stir in minced meat .
While I fill the vegetables I boil up a tetra pack tomato ( passed) + 1 liter of water with two broths ( meat) + basil . This I pour over the pan before it goes into the oven .
200 degrees. my food was in 1.5 hours maybe a little more. The potatoes were the ones that makes the command  :) when browned , cover with foil until ready :)
 
 

Kommentera här: